Forbrukerrådet kan opprette en sertifisering til virksomheter som selger produkter til privatpersoner. Idéen er at Forbrukerrådet har et sett kriterier virksomhetene må møte for å bli sertifisert (eks. virksomhetene må ha tilstrekkelig/tilgjengelig kundeservice, forenklet retur av varer etc...) Hensikten er todelt: 1) Virksomhetene viser at de er forbrukervennlige (f.eks.) 2) Fordelen er at Forbrukerrådet kan ta betalt for sertifiseringen og med fordelen det medfører (ekspansjon?) Hva sertifiseringen skal inneholde må drøftes. Kom gjerne med forslag under.
Forbrukerrådet kan opprette en sertifisering til virksomheter som selger produkter til privatpersoner. Idéen er at Forbrukerrådet har et sett kriterier virksomhetene må møte for å bli sertifisert (eks. virksomhetene må ha tilstrekkelig/tilgjengelig kundeservice, forenklet retur av varer etc...) Hensikten er todelt: 1) Virksomhetene viser at de er forbrukervennlige (f.eks.) 2) Fordelen er at Forbrukerrådet kan ta betalt for sertifiseringen og med fordelen det medfører (ekspansjon?) Hva sertifise
Dette er noe jeg tenker alt er gjort av store forbrukerkjeder. Elkjøp, for eks, tar altid og gjennomgår produktene sine de selger og gjør seg kjente med det de selger til kunden. Når du prater om sertifisering, tenker jeg da mer private bedrifter. Personlig ser jeg ikke behov for dette i Norge, men så handler jeg ikke mye da og kjenner ingen som har hatt problemer med kvalitet og klaget på en bedrift. En kjap og enkel sjekk om du skal stole på produktet du kjøper, er å se etter CE-merket.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation