For at Forbrukerrådet skal forbedre seg er det lurt med innspill fra forbrukere gjennom Mine Ideer, men jeg opplevde at det var vanskelig å navigere og forstå nettsiden. Hvis det er enkelt å bruke vil flere legge inn ideer og kommentarer. Jeg brukte flere minutter vare på å finne ut hvor jeg måtte klikke for å skrive dette innlegget. Da jeg logget på første gang var det ikke så mange saker og ting fremsto oversiktelige etter å ha gjort meg kjent på nettsiden. Da jeg logget inn andre gang var det mange flere saker og jeg syntes det var veldig uoversiktlig. Jeg leste for eksempel en ide, men hadde ingen kommentar der og da. Senere når jeg kom på en kommentar fant jeg ikke igjen ideen. Jeg ser for meg at det samme kan ha hendt med andre og at man hadde fått flere innspill om det var mer oversiktlig og enklere å navigere på nettsiden.
Det kan ha noe med å gjøre at jeg brukte mobilen. Men det burde uansett være enkelt å bruke med telefon. Det burde også gå an å åpne siden på datamaskin selv om man opprinnelig åpnet med telefonen. Nå fikk jeg bare opp at lenken allerede var brukt.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation