Være forbrukerens stemme i det politiske systemet

Være forbrukerens stemme i det politiske systemet

Forbrukerrådet må ikke slutte å gjøre de jobbene de gjør i dag, dvs. å være forbrukerens stemme når det kommer til politiske beslutninger og iverksetting av politiske beslutninger. Det hender at det er vesentlig forskjell på hvordan politikerne forventer at tiltak skal iverksettes og hvordan det iverksettes fordi de som iverksetter har stor makt når det kommer til iverksetting. Alt fra om det blir iverksatt og hvordan det blir iverksatt. I etterkant av slike endringer har forbrukerrådet stor kunnskap til forbrukerens rettigheter og plikter og vil derfor kunne veilede forbrukere som havner i vanskelige situasjoner pga. for liten kunnskap om endringen eller fordi de havner i urettferdige situasjoner pga. resultater av vedtakene som ikke var forutsett.

Points

Back to group

This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation

Your Priorities on GitHub

Check out the Citizens Foundation website for more information