Forbrukerrådet bør ha mer mot til å gå inn i hver forbrukers problemstilling. Jeg har en gang satt meg i kontakt med forbrukerrådet med en problemstilling. Jeg mente at jeg forstod organisasjonens side av problemstillingen min men jeg satte spørsmålstegn ved etikken av deres retningslinjer. Kort fortalt: Mottok tjeneste som var i navnet til min eksmann. Jeg betalte for tjenesten Kunne ikke si opp tjenesten i hans navn fordi han måtte gjøre dette selv. Kunne heller ikke få info om betalinger eller utestående faktura som var uoversiktlige siden dette var ikke i mitt navn. Kunne ikke bestille ny «hardvare» når jeg hadde problemer med å få tjenesten til å funkere teknisk for det var ikke i mitt navn. Mine rettigheter som forbruker var: Velge og betale for tjeneste jeg ikke mottok skikkelig for jeg kunne ikke få hjelp Danne nytt abonnement i mitt navn uten mulighet til å si opp tjeneste i hans navn og der med skape juridiske og økonomiske problemer for min eks mann. Betale av begge abonnement slik jeg for tjeneste uten å skape juridiske og økonomiske problemer for minn eksmann. Jeg fikk forklaring fra forbrukerrådet at det var min eksmans plikt å si opp sin tjeneste og juridisk hadde jeg ikke rett til det. Det forstår jeg! Jeg mener forbrukerrådet burde satt seg inn i saken. Ikke til å hjelpe meg men for å danne rutiner så denne bedriften (og andre bedrifter) kunne håndtere slike problemstillinger hos «alle forbrukere» i lik situasjon som min.
Forbrukerrådet må forholde seg til lovverket.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation