Følg opp "tilbud" til forbrukerne ifra kraftselskapene

Følg opp "tilbud" til forbrukerne ifra kraftselskapene

Alle kraftselskap burde være forpliktet til å gi utførlige oversikt over hvilke tilbud de til enhver tid har ute til forbrukerne. Med hensyn til bindingstid, hva tilbudene innebærer, varigheten av tilbudene og pris sammenligninger, hva de ulike begrepene kraftselskapene bruker innebærer. Slik det er idag er det nærmest umulig for forbrukerne å sammenligne ulike tilbud ifra kratselskapenes agressive selgere.

Points

Helt enig, kanskje kan forbrukerrådet lage en slags anbefaling også på hva slags type strømabbonement som passer ulike forbrukere: storforbruker/middels/lavforbruk.

Dette er en god ide da det er utrolig vanskelig å få med seg totalkostnadene alt i alt, når det gjelder strømavtaler. Uansett leverandør.

Lage en bedre oversikt over totalkostnader hos ulike fond. Både kjøp, salg, forvaltnings avgift og samlede total kostnader da det er vanskelig for forbrukerne å sammenligne. Dette ville kunne få ned prisene hos ulike forvaltere og være gunstig for forbrukerne.

Back to group

This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation

Your Priorities on GitHub

Check out the Citizens Foundation website for more information