Ønsker en App fra forbrukerrådet som er lett tilgjengelig på telefonen. Der kan men med enkle tast rapportere inn avvik/feilbehandling av f.eks en butikk som nekter å ta en vare i retur selv om det er innenfor åpen kjøp og varen er åpnet og blitt noe brukt. Eller f.eks en større leverandør av håndtverkere som ikke har levert som avtalt men nekter å rette opp i feilleveransen! I slike tilfeller så vil en forbruker føle seg noe sterkere når han en er slikt organ bak sin rygg samt mer trygg på en rettferdig behandling av sin sak ifht lovverk etc. samt at leverandører vil også være mer skjerpet.
Dette er en god ide i praksis hevd, men det er problemet: ikke alle svarer i god tro. Noen vil altid tenke at de er i det rette og så sende negativ kommentarer på den de har hat problemer med. Så med mindre du har en måte å gå rundt dette på, så er det altids en god ide, bare ikke unikt. Jeg tenker at hvis vi virkerlig hadde hatt bruk for dette, så hadde det alt eksistert. Jeg tror reguleringer o.l. er ting som holder slike situasjoner i sjakk. Bryter du dem = straff, ferdig med saken.
Dette vil føre til at håndverkere og butikker må skjerpe seg. En god ide.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation