Vi må engasjere forbrukere på nye måter!

Vi må engasjere forbrukere på nye måter!

Forbrukerrådet er på Facebook. Ville det f.eks. vært en god idé å bruke Facebook til å sette i gang aksjoner for å få til endring? Eller finnes det andre måter å engasjere (grupper av) enkeltforbrukere på?

Points

Ser at fleire inne på forumet beskriv at bruk av appar og chat kan eksludera eldre, det meiner eg ikkje so mykje om, men mange eldre er på faceb. så slik vil ein nok nå mange med dette mediumet

ja det ville det

Enig at sosiale media burde brukes for å fange opp forbrukerproblemer.

Fordi så mange er på facebook nå og følger både det ene og det andre, så vil det være fint for forbrukerrådet at folk kan få opp i feeden sin aktuelle ting de ønsker å få fokus på

Enig, på fb treffer man helst de voksne, ønsker man å nå de eldre er TV den beste kanalen. Insta og snap er mer for de yngste. Jo flere kanaler man informerer i, jo mer fokus fra flere mennesker får man. Viktig å gå bredt ut.

Ikke alle er på Facebook, tror en app vil være bedre

Facebook er stort, og har brukere i alle aldre, alle yrker, alle grupperinger. Her vil det garantert bli mange som får kjennskap til tjenester Forbrukerrådet leverer, som normalt ikke ville fått kunnskap om dette. Facebook alene vil ikke treffe alle, kan også benytte andre sosiale media.

Facebook er bra,men også å "selge"seg inn i andre medier som TV-kanaler og aviser.Med alle dokumentarprogrammer som blir sendt på TV burde det absolutt vere mulig å lage et program som engasjerer forbrukere.

FB er absolutt en god sosial media for å eksellere denne type fokus.

Det er en god ide som er billig og bra.

Back to group

This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation

Your Priorities on GitHub

Check out the Citizens Foundation website for more information