På områdene finans, fly, strøm og tannlegetjenester kan du som forbruker få informasjon om rettighetene dine og hjelp til å ta gode valg gjennom såkalte digitale portaler. Portalene gjør det f.eks. lett å sammenligne priser på forsikringer, tannleger og strøm. Når det gjelder fly, kan du finne ut av hva du har krav på ved innstillinger eller forsinkelser. Trenger vi å utvikle flere slike tjenester? Eller helt andre?
Ja, så absolutt. Viktig for oss forbrukere å ha lett tilgjengelighet denne type informasjon
Innen for en kommune kunne en ha en digital tjeneste som feks kunne gå inn og bestille hjemme hjelp/ middag frisør alt dette skulle da ligge under en app og brukere blir da mere uavhengig i denne appen skulle det ligge hvilke tider en kunne få tjenesten. Og en kunne enkelt avbestille middag feks
Alt dette er viktige områder som betyr mye for forbrukerne.
Ja! Et enkelt oppsett som tar for seg tema for tema til å kunne hjelpe oss som forbrukere til få det vi har rett på
Hva med komunale tjenester / prosesser?
Det er ikke alle som an bruke sosiale medier, spesielt de eldste av oss.
Digitale tjenester er en måte en må forholde seg til ikke minst i kommunale tjenster en slipper og vente bare legge det inn
Det er ikke alle som kan bruke sosiale medier, spesielt de eldste av oss, så det er kanskje en ting å finne en annen måte å opplyse folk om sine rettigheter, og muligheter på.
Dette er både en god ide, og en ikke så god. Fin for alle som kan bruke apper, data etc.., men her trengs det også andre måter å nå (spesielt eldre) folk på.
Det er viktig at vi kan enkelt kan finne informasjon om våre rettigheter og sammenligne tjenester.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation