Forbrukerrådet gjør tester og undersøkelser både av produkter, tjenester og aktører. Nå sist sjekket vi ut hvilke sportskjeder som har de mest forbrukervennlige ordningene (angre, få penger tilbake, med mer). Tidligere har vi testet servicen til norske kommuner, tilgjengelighet fastleger, personvern i digitale dingser, byggevarekjeder og elektrokjeder pluss mye annet. Synes du dette er noe Forbrukerrådet skal fortsette med også fremover – i så fall hvorfor?
Supert
Ja, absolutt, og noe jeg gjerne skulle hatt for hånden i en app👍🏻
Fortsett gjerne men som Nina sier her så er det å promotere at forbrukerrådet gjør dette og få folk til å gå inn HOS dere og sjekke dette. At dere blir en synlig fortrukken aktør
Det synes jeg virkelig, for da blir de tvunget å holde servicen oppe. Spesielt test av fastlegeordningen, for der føler jeg det er stort behov.
Dette savner jeg veldig. Ofte havner man på svenske og danske produkttester, som ofte ikke er nøytrale evt veldig farget av et merke har «betalt» for testen
Helt for dette, da Forbrukerrådet er nøytrale. Så gjelder det å lage ordninger der de er lett tilgjengelige. Gjerne på hjemmesiden deres eller i appen.
Ja, dette synes jeg dere skal fortsette med. Hvorfor? Informasjon er gull for meg, bidrar til valgmuligheter for meg som forbruker. Det bidrar også til at de som blir testet blir skjerpet eller motivert til å bli en bedre tjenesteyter eller leverandør av varer.
Dette er definitivt en god idè! Forbrukere blir oppmerksom på hvilken produsent leverer til hvilken kvalitet og ikke minst til hvilken pris. Siden deres tester ikke er bare visuelt men vurderes etter bruk så forteller det mer om kvaliteten også. Dette øker også konkurransen om å levere et bra produkt til en rimelig pris som til syvende og sist kommer til fordel for forbrukeren.
Kritisk tenkjing og fake news gjer forbrukarrådet sine nøytrale/pålitelege testar til noko å støtta seg til. I jungelen av reklame er dette viktig. Stiller spørsmål om test resultata kunne vore lettare tilgjengelege ?
Jeg synes Forbrukerrådet først og fremst skal konsentrere seg om ting som er farlige. Det er ikke noen stor samfunnstrussel at en kommune har lang svartid per telefon, men det er definitivt en samfunnstrussel at det selges mange, mange produkter i dag som er direkte skadelige for folks helse.
Fortsett! Gjør forbrukerne mere beviste samt letter å velge den mest optimale løsningen. Samtidig er det nyttig for de som blir undersøkt slik at de kan bli bedre
Det er ikke lett å orientere seg om hvem som lager "best i test" rundt på nettet. Hvem er sponset av produsenten, og hvem er ikke? Jeg husker gamle Forbrukerrapporten, der man kunne stole på det som ble testet.
Jeg syns det er viktig at det er noen som arbeider med å teste produkter og tjenester fordi det hjelper forbrukerne til å velge det beste/riktige for dem. Men ikke minst fordi de som blir testet tar tak og forbedrer seg når de kommer dårlig ut i en test. For at det skal fungere må testresultatene nå ut til flest mulig folk. Jeg er 19 år og har ikke fått med meg at Forbrukerrådet har tester, så fremover tror jeg det er lurt å ha troverdige tester og en strategi for å nå ut m dem til forbrukerne.
Det bør absolutt fortsette! Men må blir mer synlig.
Forbrukarrådet har stor truverdigheit, så slike testar vil vi gjerne ha meir av!
Ja, dette er jeg enig i. Forbrukerrådet har god omdømme, begrunner avgjørelsene sine godt og gir gode tips. Det er mange "best i test" undersøkeleser av varierende seriøsitet, derfor stoler jeg mest på forbrukerrådet sine undersøkelser.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation