Forbrukerrådet hjelper forbrukerne med ulike spørsmål og utfordringer. Dette gjør vi hovedsakelig gjennom nettsiden vår og råd og veiledning på telefon og chat. Bør Forbrukerrådet være mer tilstede på andre arenaer? Sosiale medier? Informasjon på bussen eller kjøpesenteret? Hvor ønsker du å få informasjon eller hjelp av Forbrukerrådet dersom du skulle trenge det?
Jeg må være ærlig at i min alder på 28 så har jeg lite informasjon om forbrukerrådet. Hadde vært kjekt med info på bussen/snap/reklame etc.
Jeg vil gjerne ha en app hvor jeg kan finne informasjon om for eksempel varer og tjenester. Jeg liker å sjekke ut tester av produkter, og en app hvor forbrukerrådet publiserer sine tester av ulike produkter hadde vært kjærkomment.
Det skulle vært en App som man kunne lagt inn klagen på, og itillegg fått lest forbrukertester og fått mye veiledning fra
Via en App hade vært veldig praktisk
Ja, skaff dere en større plattform.
en app?som kan hjelpe til å enkelt finne løsninger og svar, uten at det skal være en labyrin: Vi alle er i forskjellige situasjoner i livet. Og det å vite hvilke rettigheter, stønader og hjelp vi kan få fra evt kommune, stat, skoler, nav, leger osv, kan hjelpe mange nødstilte personer og familier, eller til å enkelt få en hverdag som faktisk fungerer. Uten å føler at alt raser mot en og ikke vite hvor en skal ta fatt, er ikke alle som vet hva en skal eller kan få hjel til.
ja jo mere synlige de er, jo mere bevissgjør det oss på å bruke dem
Ja! Det er fint om forbrukerrådet er godt synlig. Presenter dere ordentlig og fortell hva dere kan hjelpe med. Det er sikkert mye vi forbrukere ikke en gang har tenkt på at dere kan gjøre.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation