Idet man investerer i et bestemt fond bør man få tilsendt AUTOMATISK informasjon om fondet, en oversikt over det viktigste (avkastning over tid/portefølje etc). Slik det er i dag hos en rekke rekke tilbydere må man ofte lete litt etter denne informasjonen.
Bør være veldig lett å få til når infoen allerede er tilgjengelig. Push vs pull av info.
Slik må det bli
Dette burde vert en selvfølge!
En selvfølge for å kunne følge med
nei
Enig
Slik må det bli
Må kreve regelmessig / månedlig forvalterrapportering som tilgjengeliggjøres sammen med fondsinformasjonen.
Enig i at det bør være enkelt å finne denne type informasjon om alle fond, og jeg ville nesten tro at bankene var tjent med å la alle som ønsker det (altså uavhengig av om man har investert) få abonnere på informasjon om alle tilgjengelige fond. Det som dog imponerer meg mest her, er at det først er etter at du har kjøpt fondsandeler du ønsker denne informasjonen; vil det ikke være naturlig å kreve dette FØR man legger pengene på bordet?
Dette er vel bankene pliktig til å gjøre i dag også Men en annen sak er vel om vi forstår det de sender ut på flere tettskrevne sider..
Ja, god informasjon er alltid bra
Enkelt
Det er greit å få mer informasjon slik ar man vet hva man investerer penger i
Denne informasjonen burde kommet før du investerer men også kontinuelig om hvordan fondene oppfører seg
bør vel få info før man investerer. for seint etterpå
At det også skal komme etter er OK, men det må hvertfall komme FØR
slipper å lete etter nyttig informasjon
Ja, med forbehold. Jeg ønsker ikke å få meldinger annenhver dag. Hva med å informere bare når avkastningen er negativ over en viss periode, for eks en måned?
Synes dette ansvaret ligger hos bankene, feks Sbanken sin fondsvelger gjør det enkelt å finne info. Mange banker pusher egne fond og skjuler kostnader. Bankene burde tvinges til å ha lett synlig pris og informasjon.
lurt med interesse for eget innskudd i fodn
Rapport nokre gonger i året burde vere sjølsagt
Folk ønsker selvsagt å vite hva de investerer i, og hvordan utviklingen har vært for den potensielle investeringen.
God kundebehandling.
Info skal gis FØR investering
uinnetersant
Fint å vite hva man har investert i
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation