Enklere nettbankløsninger

Enklere nettbankløsninger

Ordinær nettbank er enkel og lettfattelig. Alle vet hvordan man betaler en regning. Hvorfor skal sidene for sparing i fond være `tyngre`? Jeg har nettopp solgt mine fond og overført til AKS/reinvestert. Lite hjelp å få fra banken jeg solgte meg ut av. Det blir en type dørstokkmil å gjøre slike endringer fordi så mange som sparer i fond er `vanlige folk` uten spesialkompetanse ift økonomi. Jeg syntes i alle fall det var vanskelig å forstå fremgangsmåten, selv om det viste seg å være enkelt når jeg først kom på sporet.

Points

Har ikke opplevd kjøp og salg på nettet som noe problem

Det har vært enkelt å selge å kjøpe på nettbanken

Enig, men vi har allerede enkle løsninger

Er veldig enkelt fra før

fOND ER FORHOLDSVIS ENKELT Å HÅNDTERE

Enig, bankene har fortsatt en lang vei å gå. Ved å gjøre ting mer lettvint og forståelig for den vanlige mannen i gaten vil nok flere prøve fondsparing.

Informasjon om sparing i fond skulle vært letter tilgjengelig og mer forståelig.

Enkelt, sikkert og opplysende er greiest for amatørene

Jeg er enig i at det bør være så enkelt som mulig å handle fond. Samtidig føler jeg det har blitt veldig enkelt den dag i dag. Man kan gjøre alt via nettbanken. Kan jo kanskje formulere + reklamere bedre for fondssparing da. Eneste grunnen til at jeg vet hvordan jeg skal gjøre dette er fordi jeg aktiv har gått inn for å finne informasjon om det. "Vanlige folk" som du sier, ville kanskje ikke ha gjort dette.

Ved første blikk ser det ut for at dette har noko for seg. Men ser også i kommentarane under at eksisterande løsningar varierer. Kanskje finanstilsynet skulle gå inn med ein mal for dette.

det er enkelt å forholde seg til slik som det er

Dette er forskjellig fra bank til bank, men bør være grunnleggende for alle.

Enig, må være forståelig for oss amatører

Dette er en god ide fordi det vil gi kundene mer oversikt over kostnadene knyttet til fond. For "vanlige folk" som bare vil spare og egentlig ikke kan så mye om fond kan dagens ordning virke forvirrende.

Keep it simple, stupid!

Enig. Selv om det er blitt lettere, har flere banker en vei å gå for å gjøre handel enklere og mindre 'skummelt'

Kan dei bli enklare?

Hvis bankene hadde laget en mer innovativ fremstilling av de forskjellige fondene de tilbyr, kunne det blitt enklere og mer oversiktlig for kundene.

Kan ikke være uenig i hensikten her, så tanken er åpenbart god. Derimot har jeg på ingen måte inntrykket av at sparing er vanskelig. Sist jeg solgt noen fondsandeler, så markerte jeg fondet, trykket på 'selg', knottet inn hvor mye jeg ville selge, og ferdig. Ser ikke helt hvordan det skulle være mulig å gjøre det enklere. Mulig at det bare er min bank som er ekstremt brukervennlig, eller jeg som er lynende intelligent, men jeg frykter at ingen av delene er (hele?) forklaringen. =)

Enklere nettløsninger er noe som bør prioriteres, da vil nok omsetningen øke . Kan bli et konkurranse fortrinn

løsningen som allerede finnes for 'vanlige folk' er allerede lette å bruke

Enkelt nok i dag

Enig, det må være så enkelt som mulig

Bør være lettest mulig og aktørene bør nok kontrolleres slik at de holder seg innenfor regelverk for god markedsføring

Her er det nok mange forskjellige løsninger. I min bank er det en lek å selge å kjøpe, samt at man til tider har noe stående på aksjesparekonto. Oversktlig og greit

Har opplevd det same! Gjer det enklare å gjere slikt på eiga hand.

vil ha dt som no

Kan godt gjøres litt mere forklarende. Selve "trykke på knappen" for selg eller kjøp er ok, men info om konsekvensene hadde vært fint

Er noe enig. Fondssparesidene er knotete formulert og egentlig ikke for "vanlige " folk. Her må det gjøres en jobb ellers vil ikke folk orke å ta seg bryet. Tok en god stund før jeg selv skjønte hva de mente :)

Bedre

Enig

Man kan være for rask i egne avgjørelser/handler

Fordi at det er lett å ha oversikt

Jeg synes bankene har gjort store fremskritt i å gjøre dette enklere. Men det er nok fortsatt litt å gå på, så jeg håper fremgangen fortsetter. Heldigvis synes jeg bankene har god kundeservice når noe er uklart.

Enig

Back to group

This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation

Your Priorities on GitHub

Check out the Citizens Foundation website for more information