Enklere nettbankløsninger

Enklere nettbankløsninger

Ordinær nettbank er enkel og lettfattelig. Alle vet hvordan man betaler en regning. Hvorfor skal sidene for sparing i fond være `tyngre`? Jeg har nettopp solgt mine fond og overført til AKS/reinvestert. Lite hjelp å få fra banken jeg solgte meg ut av. Det blir en type dørstokkmil å gjøre slike endringer fordi så mange som sparer i fond er `vanlige folk` uten spesialkompetanse ift økonomi. Jeg syntes i alle fall det var vanskelig å forstå fremgangsmåten, selv om det viste seg å være enkelt når jeg først kom på sporet.

Points

Har ikke opplevd kjøp og salg på nettet som noe problem

Enig

Jeg synes bankene har gjort store fremskritt i å gjøre dette enklere. Men det er nok fortsatt litt å gå på, så jeg håper fremgangen fortsetter. Heldigvis synes jeg bankene har god kundeservice når noe er uklart.

vil ha dt som no

Her er det nok mange forskjellige løsninger. I min bank er det en lek å selge å kjøpe, samt at man til tider har noe stående på aksjesparekonto. Oversktlig og greit

Kan godt gjøres litt mere forklarende. Selve "trykke på knappen" for selg eller kjøp er ok, men info om konsekvensene hadde vært fint

Er noe enig. Fondssparesidene er knotete formulert og egentlig ikke for "vanlige " folk. Her må det gjøres en jobb ellers vil ikke folk orke å ta seg bryet. Tok en god stund før jeg selv skjønte hva de mente :)

Bedre

Bør være lettest mulig og aktørene bør nok kontrolleres slik at de holder seg innenfor regelverk for god markedsføring

Enig, det må være så enkelt som mulig

Enkelt nok i dag

løsningen som allerede finnes for 'vanlige folk' er allerede lette å bruke

Enklere nettløsninger er noe som bør prioriteres, da vil nok omsetningen øke . Kan bli et konkurranse fortrinn

Kan ikke være uenig i hensikten her, så tanken er åpenbart god. Derimot har jeg på ingen måte inntrykket av at sparing er vanskelig. Sist jeg solgt noen fondsandeler, så markerte jeg fondet, trykket på 'selg', knottet inn hvor mye jeg ville selge, og ferdig. Ser ikke helt hvordan det skulle være mulig å gjøre det enklere. Mulig at det bare er min bank som er ekstremt brukervennlig, eller jeg som er lynende intelligent, men jeg frykter at ingen av delene er (hele?) forklaringen. =)

Hvis bankene hadde laget en mer innovativ fremstilling av de forskjellige fondene de tilbyr, kunne det blitt enklere og mer oversiktlig for kundene.

Kan dei bli enklare?

Enig. Selv om det er blitt lettere, har flere banker en vei å gå for å gjøre handel enklere og mindre 'skummelt'

Keep it simple, stupid!

Dette er en god ide fordi det vil gi kundene mer oversikt over kostnadene knyttet til fond. For "vanlige folk" som bare vil spare og egentlig ikke kan så mye om fond kan dagens ordning virke forvirrende.

Enig, må være forståelig for oss amatører

More points (15)

Back to group

This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation

Your Priorities on GitHub

Check out the Citizens Foundation website for more information