Man kunne kanskje sett for seg at bilen kunne kontrolleres av uavhengig tredjepart ved tilbakelevering. Dette kunne være f.eks. NAF, autoriserte verktsteder osv. En regulering kan være at utleierne var pliktig til å godta avgjørelsen fra disse.
bra med nøytral instans
Støtter dette forslaget. Jeg har i jobbsammenheng inkludert en uavhengig tredjepart for taksering. Dette gjorde vi slik at vi skulle ha noe og argumentere med dersom takseringen ved innlevering var mye høyere enn forventet.
Det er et veldig godt poeng. Alltid en tredje uavhengig part som kontrollerer bilen.
Enig med denne da det kan være tvist på hva som er unormal slitasje og normal slitasje. Da vil en tredjepart være upartisk i denne vurderingen og en evt tilleggskostnad for unormal slitasje være lettere å akseptere fra kunden.
Støtter denne. Dette fordi enkelte bilfirmaer har en tendens til å gå over bilen med lupe, og faktisk kreve den som leaser for noe som er å oppfatte som ordinær slitasje. De selskapene som er værst, er de som "gir vekk" bilene til ekstremt lav rente. Dette er ofte også biler som ikke er av de mest kurante slaget, slik at de har ett betydelig verditap.
Dette var bra innspill da en løper en viss risiko som privatperson når bilen skal leveres tilbake. Dette kan føre til at firmaet som skal ha tilbake bilen ser over den med mere rettferdige øyne.
litt for komunistisk
Ikke bra med bukken og havtresekken.
Hvis Naf kontrollerer bilen så blir det kanskje mer objektivt.
Finnes allerede minst i min kontrakt.
Positivt. Er jo naturlig ved kjøp/salg sånn ellers
tredje parter er alltid en god ide. Kanskje NAF kan inn på banen siden de anbefaler leasing så sterk
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation