Når bilen skal tilbakeføres til forhandler bør det være en uavhengig tredjepart som vurderer slitasjen opp mot en felles standard.
Godt forslag! Inntrykk av at mange selskaper ikke skiller mellom unormal og normal slitasje.
Dette bør være et standar for inngåelse av en leasing kontrakt, et krav fra myndighetenes side slik at forbrukerens rettigheter ivaretas.
En tredjepart skaper større trygghet for den part som leaser
Dette vil bety at en eventuelt faglig tvist vil oppstå mellom to proffesjonelle aktører og at forbrukers rettigheter i større grad blir ivaretatt.
Supert forslag! Har selv fått taksert bilen før innlevering av en tredjepart. Da bilforhandler krevde høyere sum enn det tredjeparten takserte, fikk jeg hjelp av tredjeparten i forhandlingene. Det ordnet seg til slutt!
alltid bra med tredjepart for å unngå konflikter
3. part er som regel i lomma på den du skal betale til, så kun fordyrende og byråkratiserende
Det er urimelig å gi takseringen til den som klart er økonomisk interessert i størst mulig trekk.
Det er urimelig å gi takseringen til den som klart er økonomisk interessert i størst mulig trekk.
mindre konfliker
Helt enig. Trygghet for begge parter.
Har opplevd mye rart, både positivt og negativt ved innlevering av leasingbil
Leverandøren bestemmer for egenrådig slitasjen
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation