Legens telefontid

Legens telefontid

På mitt legekontor har legene hver dag hatt en time med telefontid flere dager i uka, da har vi kunne ringe inn for spørsmål og fått avklart ting på en rask og effektiv måte. Har spart mange legetimer og vi har fått raskt og effektiv svar på spørsmål. Legen rekker mange telefoner på en time. Men nå er dette tilbudet kuttet pga ressurser - så man må bestille time for å stille enkel spørsmål. Og det øker presset på timene -og ventetiden øker.

Points

De som trenger enkle svar slipper bestille time og ventetid på timer for de som virkelig trenger det blir redusert.

Telefontid er bra! Sparer alle for tid og ressurser!

Av og til trenger man ikke dra til legen , bare snakke på tlf

Det er effektivt og vi slipper å vente i ukesvis på time for en bagatell. sparer også tid for legen.

Veldig lurt, og terskelen for å ta kontakt går ned. Flere blir behandlet til en lavere samfunnskostnad.

Slipper å bestille time

Dette kan etterhvert gjøres på slle legekontor på HelseNorge, altså skrive med legen på nett.

Dette har jeg savnet som et tilbud!

Ulempen er nok at legen blir belastet for mye med pasientsutring og det tar verdifull tid fra legens hverdag.

sette seg på en liste og bli oppringt av legen når legen kan ringe

Da får man snakket med legen direkte og kan få råd om det er nødvendig å bestille time. Et viktig poeng her er at man kan beskrive feks symptomer og få oppfølgingsspørsmål ang dette av en fagperson (i motsetning til hvis man skriver inn til nettbaserte legetjenester.)

man kan bare ringe legekontoret og be legen å ringe tilbake

Må beholdes

Back to group

This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation

Your Priorities on GitHub

Check out the Citizens Foundation website for more information