Har opplevd som dagens første pasient måtte vente i 1 time og mer for å komme inn, fordi legen er forsinket. Nesten hver gang...
Leger er mennesker
Legen kan ikke alltid for at han/hun kommer for sent
Leger (som andre) bør møte til avtalt tid, da en forsinkelse vil påvirke andre pasienter som skal besøke legen. Det bør være gode grunner til at legen ikke kan møte som avtalt.
Skjønner hva du mener, noen ganger har jeg også opplevd å komme til første time, og ikke blitt hentet inn før det har gått 15 min over tiden osv. Det er ikke slik at en sitter der for at en ikke har andre ting å gjøre. Veldig irriterende for det gjør at en kommer senere på jobb osv.
Tror det er vanskelig å få til at legen har "plikt" til det. Ja, det hadde vært ideelt. Men hvordan skal man løse det i praksis? Da burde man heller se på årsakene til hvorfor legene blir forsinket, og prøve å jobbe med å forbedre det på den måten.
Dette forslaget går litt under det med sanntidssystem for fastleger. Her kan pasientene få beskjed dersom forsinkelse oppstår, så kan man reke andre ærender i nærheten av legekontoret frem til man er i rute igjen. Å samle flest mulig i et lite venterom har ingen hensikt i seg selv.
Jeg kan forstå at legene er forsinket, men hadde vært toppen om sekretærene kunne stikke hodet ut av luka og gi en ærlig beskjed om det. Noen pasienter har spesielle behov, og trenger denne informasjonen veldig.
Noen fastleger har en så betydelig kundekrets at det nødvendigvis blir ventetid. Men det er et gjentagende problem at legen ikke klarer å holde seg til avtalt time.
Leger er mennesker som alle andre, og gjør feil, forsover seg, punkterer på vei til jobb, eller er syke som alle andre. Og selvsagt har de en plikt til dette, akkurat som alle andre har en plikt til å møte til rett tid på jobb. Møter de for sent mange nok ganger får de enten sparken eller hvis de er selvstendige vil mange nok klager til de rette myndighetene føre til advarsler. Leger flest kjenner nok godt til sine plikter og ulempene en forsinkelse påfører pasientene deres.
Min tid er like kostbar som legen sin.
Akuttsituasjoner må ha forrang.Dette kan medføre uforskyldte forsinkelser.
Forsinkelser kan forekomme - god informasjon er viltig, og gjerne en femtilapp i avslag per kvarter. (Men nå har jeg aldri opplevd mer enn et kvarter hos fastlege (men har ikke hatt det mer enn i halvannet år heller). Tannlegen, derimot —-
Punktlighet gjelder alle, også leger!
Til første time bør legen være presis. Utover dagen blir det antagelig vanskeligere da enkelte pasienter bruker VELDIG lang tid, og legen kan jo ikke god bare be de gå.
Det er håpløst å måtte vente i "all evighet" på legen uten å vite hvorfor vi venter og hvor lenge. Det burde være påkrevet at vi som sitter på venterommet får noe info om cirka ventetid. Det viser respekt for andre menneskers tid. Slik er det både hos tannlegen og frisøren - uten sammenligning for øvrig!
synes de burde informere hvis de er forsinket. Pasientenes tid er like kostbar som deres.
Det virker som om akuttbehov kommer like brått på legene hver eneste dag. Dette må settes i system slik at time-pasienter ikke blir skadelidende. Maks et kvarter over tiden, og ikke mer.
Man veit ikkje grunnen til forsinkelsen.
This content is created by the open source Your Priorities citizen engagement platform designed by the non profit Citizens Foundation